mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 oktober 2019

plocka tvättmedel på marken

 vädret är inte det bästa
regnet hänger i luften 
men det är rätt varmt och skönt ändå

 och jag ska ta en promenad
Lennart har åkt till Mässen med en kasse stickat
som ska säljas till förmån för Soppköket




 och så hittade jag det jag sökte
kastanjer som ska förvandlas till 
tvättmedel


men vad är detta??


 så otroligt vackra


 men vist kan det vara vackert fast solen inte skiner

 snart kan vi tvätta bilen på "hemmaplan"
det är vårat hus i bakgrunden



 blev inte så långt men jag har ju plockat
kastanjer och fotat en del 

nu ska de tvättas miljösmart

 dagens lunch ... jag åt låda från Mässen i tisdags

Lennart åt låda från kylen
kålröra sås o potatis

tog mej i kragen och gick på 
FRUNTIMMESFIKA 
på hjärtpunkten på eftermiddagen
handlade om Rut Eriksson
en "känd" västeråskvinna som hade 
en helt underbar handarbetsaffär 
och mycket mycket mer



 men se de ville sej inte...

 micken kunde väcka en död

 och programmet ville som inte starta

 då byter dom lite sladdar och datorer

 och vi får börja med fika

 och det var dom godaste pepparkakor jag ätit
måste fråga på måndag vad det var för sort
bara MÅSTE köpa hem

men så fick dom till det
intressant att höra om denna 
underbara kvinna
och hennes livsöden

 vi bor allt bra vackert

 de är så himla häftigt att gå in under dessa stora träd
men går i en lövsal

 blev en liten bit till i dag med andra ord

 dax att nysta garn

 Lennart åkte till hemköp och hämtade 
ett paket som kommit till soppkökets gäster

 då jag har nystmaskinen i stugan 
fick jag fixa det för hand
tur jag har två vindor i alla fall
så Lennart slapp sitta med armarna
ja de går ju de oxå 
men vinda är ändå lättare

och detta vackra var i kartongen
men kan bli rörd för mindre
tack snälla
Ann-Sofi i Dalum

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det ÄR väldigt vackert på hösten även om det är lite grått och disigt,det finns ett lugn i det👍Intressant med kastanjerna,har alltid min kastanj i fickan,har haft den i massor av år.Kram