mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 oktober 2019

Älgjakt på dagis ....

 dagen började med bakning
en pensionärskaka

Baka, baka liten kaka,
rulla, rulla liten bulla,
ringla, ringla liten kringla,
mjöla den och pricka den
och… skjuts in i ugnen.

grannen på 6:an hade lagt in en beställning
nu är det levererad + 30 franska våfflor
hoppas hon blir nöjd

 Nu ska de plockas nypon

 många vitaminer hänger på dom stickiga kvistarna
och lite kallt var det om mina fingrar
men det gick bra

 då vi var åt de hållet 
blev det Spicy Hot Hälla 
jag tog kycklingspett
inte så spicy
 Lennart körde lite mer spicy 
men även här kyckling 

så ringde Linus när vi satt och åt
han behövde få byxor lagade
+ att han beställde middag med kåldomar
dom är så välkomna 

 har köpt en flugfångare på granngården
dom hade ingen vanlig flugsmälla
vilket vi var ute efter men det här är bättre än inget
blir så irriterad på husflugorna

vi skulle handla när vi var på Hälla
det fick bli Willys då ICA var rena paniken
jag hittade en låda grönt för 20:-
morötter sötpotatis och ett stort blomkålshuvud

 så kom vi hem med skörden

 ska prova detta
dela bara

sen ska dom ligga i ugnens 50° värme i 6-8 timmar

men fy tusan va ryggen bråkar
jag lägger den på kökssoffan en stund
och tar några piller, få se om den lugnar ner sej

 Lennart var på svanspan





MEN VA är det en VIT gräsand?

 blev soppa på lite av den billiga grönsakslådan
(eller det som fanns i den)

 då har nästa del kommit på möstret 
20 varv ...får bli 5 om dagen så räcker det 
tills nästa del kommer

Lilla Rut i Tärnaby har ett häftigt dagis
i dag var det älgjakt på schemat
och vindruvor doppade i choklad som mellis = älgbajsar

nu ska vi se om vi kan skilja kärnorna från ytterhöljet
Blir ett fall för morgondagen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Nyponsoppa är smaskens👍