mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 15 oktober 2019

små små steg mot ett "nytt" liv

 utsikten från Lilla Blås parkering
tycker det är lite vackert även fast det 
REGNAR 
men bilen står under tak i alla fall
vi drar ner till Intiman för lite städning
(då vi i går drog innan stängning )
Kia möter upp
ska bara köpa lite skruv först

golven dammsugs o torkas
jag torkar ur fönstren

Lennart lagar några stolar

 och vi gör en inventering av de stickade förrådet

 dessa är små och ska på försäljning

och dessa är antingen för små eller otroligt vackra
ska oxå till försäljningen 
där pengarna går oavkortat till Soppköket
 Försäljningen kommer att ske på 
Västerås Officersmäss

 den som inte varit i "svarta boxen" 
vet inte hur svart det är där
fniss fniss
 så var vi klara för idag 

 Lunch ute på Västerås Officersmäss

 jag hoppade alla goda sillar
vet ju att min mage inte riktigt gillar sill
även om jag gör det

 Lennart åt soppa till förrätt
den var jättegod

det visade sej att det var Romanesco

 vi körde vegetariskt i dag
kroppkakor fyllda med trattkantareller

 och så lite kaffe i gokoppen

Lennart lyxade med en gobit 
helt lagom i storleken
ja här har han ätet halva

 så var det dax
man plingar på och sitter ner och väntar

HÄLSOCENTER

 blev insläppt och placerad här 
 först svara på en massa frågor 
om min hälsa och mitt liv
och sen berätta hur jag tycker livet är just nu
och vad jag vill ...

 Trevliga och lyssnande Marie 
skall hjälpa mej
små små steg till nått bättre
vi ses igen om tre veckor

Helt otroligt de är GRATIS

 kassler gratäng till middag

 har fått  en lite beställning på kakor
och har nu satt degarna som ska villa
ja alla är inte till beställningen
några kakor blir det till den egna burken

har fixat 2 kg bordsmargarin till soppköket

1 kommentar:

Ellinor sa...

En mycket bra dag💖