mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 9 oktober 2019

present från Prinsparets stiftelse ....jo ja tackar o bockar

 Jag älskar MUMIN

 och i dag var himlen Muminrosa
men jag såg ingen Mumin
de hade ju varit häffans

 en tur till lite olika butiker
började med GL supermakter 
där jag köpte allt till söndagens soppa
sen blev det City Gross för köp till oss själva
och en sväng in på IKEA 
ljus o STOPP halkskydd
jag ska lägga den under bäddmadrassen
som far hit och dit 

fikasugen så jag kunde inte tänka
tur att IKEA har kaffe
for runt och kollade på 
Radio med CD
kan meddela att det finns snart inte
den här är nästan den ända
få se det får nog bli den
(ja va annat ska man köpa)
hade även kassett vilket ett litet + där

 oj va klockan drar iväg
lunch för 1½ timme sen 
fick bli buffé på Hällabaren
pannbiff..

 ett pling i luren 
paket att hämta
den här gången på ICA Haga??

 våra gäster på soppköket kommer att bli så glada
värme o kärlek från Jönköping den här gången

 men va är detta
Prinsparets stiftelse
och paket till mej??

 så var skogsvantarna klara

 mat framför TV 

 och mat på TV
mästerkokarna ett av mina favoritprogram
NEJ kokarnas kamp heter det ju

 så där nu var även den filten kantat

Leif GW Person fortsatte kvällen
och jag tog fram tröjan

och i paketet från Prinsparet
låg denna fina
hur det är att vara 
DYSLEKTIKER 
dom tyckte jag behövde lite pepp
i mitt skrivande 
TACK snälla Prins Carl-Philip i Prinsessan Sofia

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken bra dag👍💖älskar dina vantar,blir så avis för jag kan ju inte sticka..Hoppas att denna dag också blir bra✊️kram