mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 oktober 2019

en OND dag men en BRA dag

 en dag som börjar som alla måndagar i Västerås
mot Hjärtpunkten / Bibblan

 i dag är det "lite" speciellt kan man säga
för det är stängt... personalen är på Seniordag
eller storstädar skurar borden på alla tänkbara sidor
FY TUSAN så skitiga dom var på undersidan
men nu är dom rena och fina igen

 Vi kom som vanligt kl 9 
men det skulle inte öppnas förrän kl 10
när biblioteket öppnar
men vi fick ändå komma in 
och sitta på
 "andra sidan"
Kaffe o macka hade jag med mej
visste ju att cafédelen var stängd

 dagens lunch 

i dag är kroppen och jag 
INTE PÅ SAMMA VÅGLÄNGD
inte alls
men va tusan de kommer fler dagar
och bättre dagar
en vila på maten måste jag ha 

 så var det dax att ta fram symaskinen
jag fixade det själv ... lite stolt

 förstår inte varför maskinen inte ville strarta
när jag äntligen fått fram den
....här var felet...
den BÖR sitta i uttaget 

 sydde en liten påse till kaninen





 när jag vilade och sydde
var Lennart ute på sitt

 kråkriksdag
i Frösvi 

 Soppköket har fått paket igen

20 mössor
tusen tack säger jag på våra gästers vägnar
1000 tack Anki i Ulricehamn


 på kvällskvisten kom grannarna upp på en lite fika
alltid lika trevligt

 och jag har börjat kanta en filt

säger godnatt jord... 
alla dagar är inte goda dagar
även om det är bra dagar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Onda dagar är inte skoj😥men du bjöd på ett gott skratt med sladden😘😘kram,hoppas att idag blir en bättre dag❤️