mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 oktober 2019

en dag i Upplands Väsby

 Ola hade lagat så god kyckling

 diskussionens vågor går höga runt matbordet

 det var så länge sen vi träffade
Ola o Annaeva så det var nästan läskigt
men hade vi en fin eftermiddag tillsammans

 och så blev det kaffe o tårta
den som jag gjorde
fylld med lemoncurd, grädda o färska hallon

 i Erikssund var det broöppning när vi skulle hem
tror jag aldrig jag varit med om där

 fick en STOR kastrull av Annaeva
en perfekt kastrull att frakta soppa i 
med skvalpmån...här är det 13 liter soppa
då min kastrull rymmer 15 liter blir det svårt i kurvorna
då har man bara 10 liter kvar i kastrullen 
när man kommer till soppköket

 en omelett till Friidrotten

 en mystisk himmel

 så var det dax att sticka mönster

ser ju lite konstigt ut men ....det blir bättre
första varvet 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så bra att det fixade sig med kastrullen,ärtsoppa i bilen är ju inte så skoj