mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 31 december 2020

en OMTANKE till


nu händer de saker
vi ska få nya balkonger och inglasat
ja få och få 
men de ska fixas i alla fall
som vi längtat
MEN
vi vet ännu inte när


min vän Ewa var med i ½8 hos mej för många år sen
då gjorde hon lingonglass
nu ska jag göra hallonglass med lakrits
byter dock ut gräddfilen mot yogurt


Vispa 2 ägg o 1 dl socker
blanda med 2 dl lättvispad grädde och 3 dl gräddfil (jag tog yogurt)
och så vänder du ner 2 -3 dl bär


jag tog av lite av grädd/ägg blandningen och 
hade i lakritspulver

som jag bara rörde ner lätt i burken


ja men då får vi se hur det blir efter några timmar i frysen


i dag är det många kompisar som inspirerar
Ellinor hade ätit kokt korv o pepparrotssås 


så det fick bli det i dag
så himla gott


jamen titta här
glassen är frusen


och klar att äta med pannkaka


så var nästa mössa klar


Lennart hade beställt med reflex


varm mack får avsluta kvällen

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Glassen lät spännande👍Igår blev det tagliatelle m skinksås,i förrgår blev det tacos,idag blir det gratinerad hummer och en liten köttplanka!Hejdå julmat,ses om ett år🤗