mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 juli 2023

87 mil och 12 timmar


långt där nere packas en bil 


jag är lite svullen och har lite ont
men ont krut förgås inte så lätt
så de är bara att bita ihop
eller kanske inte bita ihop i ordets
rätta bemärkelse
men du fattar


så vinkar vi adjö till
Kolarhagen 


i Tönnebro blev det frukost som vanligt
med Pia ägg o macka 
skrattmåsen var så himla sugen
men tji fick den


nästa stopp Cirkel K i Sundsvall
nu var det dax att fylla på 


ett barn som satt där hade en 
Kalle K ...var ju evigheter sen
man såg honom


kom att tänka på Älghuvudet
jag sydde till Hannahs Pappa
X- mågen 
de var ju oxå en figur ur
Kalikås underbara värld


Nipan har semesterstängt
så det blev mat på macken i Sollefteå
en barnportion köttbullar till mej
antingen var jag hungrig eller så var dom goda
fniss fniss
 en kebabrulle till Lennart


sockerintag på Tallen i Vilhelmina
nu är det bara resten kvar
tror 17 mil så där


så var vi då framme i älskade Yttervik
Hedda har inte sagt ett pip på resan
snackat lite när vi stannat 
och hon fått lite godis


nu har hon ätit o varit på lådan
nu blev det lite tvätt


och vi dukar upp till lite kvällsfika


renstek och pärzons hemfixade gurka
men så himla gott


även Hedda gillar renstek

tidig kväll efter 87 mil o 12 timmar i bil

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att ni är framme,börja njut👍

Anonym sa...

Åhhh ni är så himla duktiga! Bra jobbat ♥️♥️