mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 juli 2023

tur dagen BÖRJADE bra i alla fall


dagen började med en överraskning


Pärzon kom upp en sväng
och hade en stor burk
hemgurka med sej
Dom har fått så mycket gurka i år


en timme innan tandläkarbesöket
ska dess sväljas

och de var ena starka saker
magen sved så jag höll på att gå i däck


så sitter jag då här... magen svider 
men Abbe kom snart och hämtade mej
nu ska tanden bort


30 min mejslande så var den väck
och nästan 10 minuter för att sy samman hålet
bita på "sudd" i en timme
nu ska det borstas med speciell tandkräm och 
ny MJUK mjuk tandborste
dock inte på "hålet" 
sköljas med speciell skölj i 10 dagar
äta penicillin 2x3 i 7 dagar
och hoppas det inte blir nått tok


Lennart var en sväng till djäkneberget när jag låg 
i tandläkarstolen


helt slut sov i nån timme
när jag kom hem


åt lite filmjölk


började packa lite kläder
och Hedda är naturligtvis med


men de var så tråkigt så hon somnade


och jag fick lov att lägga mej jag med
 är helt slut


"Ni vet att jag ska med"


fick bli lite gröt
har ju inte ätit på hela dagen
förutom lite fil
har rätt ont i munnen


så var vi ut till Lyckhem och 
lämnade väskan som nu är klar


lite mer mat frampå kvällen
mat o mat
men nått blev det


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det är över,håller tummarna att du inte får för mycket värk och att magen klarar antibiotika.Du kanske äter omeprazol?Kram och applåder för dig som varit så duktig 😢