mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 juli 2023

nu är jag lite nervös


dagen började med STÄDNING
två killar i en timme
 = två timmars städning
= 400 kr
perfekt


själv sitter jag på balkongen och tar mej ann
Hannahs väska 


har fin hjälp


Abbe tandläkaren ringer
han har talat med käkkirurgin
helst borde men vänta till i oktober
med att dra ut tanden då har det gått
ett år sen jag fick infusionen sist
MEN Abbe anser att tanden ska bort nu
så då blir det lite försiktighetsåtgärder  
Skall åka ner till tandläkaren i dag
och hämta ut piller som jag ska 
ta en timme före besöket i morgon
sen blir det penicillinkur  
Han måste oxå sy igen hålet i munnen
 det får tydligen inte vara öppet
och sen skulle jag vara försiktig
va nu de innebär... 
men de får vi ta i morgon

🦋🦋🦋🦋
🦋🦋🦋🦋 magen full med  🦋🦋🦋🦋
🦋🦋🦋🦋
  

då det är full fart på städningen 
får Hedda sin mat här ute
vill ju inte att hon ska störa
killarna 


assistenten gör sitt jobb


och är mycket behjälplig  🙀😉


pytt är gott
i dag dock utan ägg


och så lite vila
kan vi ligga närmare varandra tro?


hämta pillren hos tandläkaren



köpa en platta kaffe på Lidl


klösbräda på Arken zoo


och Hedda fick en leksak för jag var medlem där
en boll med kattmynta 
och ljud när den rör sej


en boll helt oemotståndlig..
jo ja tackar
🤣🤣🤣🤣


eftermiddagsfika på Brynolf
då vi ändå var på Hälla



  så köpte vi med godbit hem 
till kvällen 
typ toscakaka i portionsformar..


nästa moment i väskjobbet
göra rent och smörja in
Har talat med en som kan sånt här på riktigt
Brita-Karin Winka 
hon är ju sameslöjdare 


blev riktigt nöjd
väskan blev mjuk och följsam 


lasagne är bra det


lite vila och ljudbok
Hedda vid mina fötter
hon ville inte gå upp
men grannarna kommer om 15 min 
så det är bäst att pallra sej upp


lite småprat med kaffe o godbit


och jag har börjat sy fast fodret


god natt jord

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

All lycka till med tanduslingen,låter absolut inte trevligt😘🍀✊️