mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 22 juli 2023

lite mallig är jag + svaret på gåtan


någon sa att man INTE kunde
sticka fingervantar i så tjockt garn
de går vist
och bra blir det


blodpudding till lunch
med stekt äpple lingon o veckosallad


börjat lyssna på en ny bok
Yngsjömordet
kusligt värrre


kakan jag bakade igår 
KRÄVDE ju vaniljsås
så i dag fick jag göra sås 
blev mycket bättre
hade lite äppelfräs kvar sen lunchen
fick förgylla det hela


fick en fin bild från Helena och måndagens invigning
Lennart o Larsa 


pölsa är ju så himla gott
och är det dessutom halva priset
blir den ju nästan godare
*fniss fniss*



lite mallig är jag
Hedda är nominerad till
Västerbottens roligaste djur
tänk att hon blev nominerad
viste ju inte ens att de var
en tävling...

Du får gå in på 
och rösta


köpte var sin persika för några dagar sen
nu var den mogen och god
Hedda smakade lite
inte så illa



och vad var nu detta
Jo när mamma skulle repa upp ett plagg
lindade hon garnet runt denna grej
och blötte ner garnet så 
"lockarna" skulle räta ut sej
och så kunde hon sticka nått nytt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Självklart så röstade jag på Heddakatten och nu blev jag sugen på pölsa..mums