mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 juli 2023

besvikelse x2


fick fina blommor som doftar
helt underbart
som Lennart har plockat på gården 


Ewa o Pia reser hem idag
men först blev det lite "tårta"
pensionärskaka med hjortronsylt o grädde


så var det Tandläkarbesök 
Besvikelse nr 1
Abbe kunde inte dra ut min tand
har en medicin som gör att han
nu måste ringa käkkirurgen och höra
hur det hela ska fixas

en ny tid på tisdag kl 9

men då skulle vi ju åka upp till stugan
ja ja de är ju bra att tandläkaren gör rätt
men tråkigt i överkant är det


när vi kom hem hade dom satt upp
våra solskydd
så himla bra de blev


lunch...


då kom REGNET


Besvikelse nr 2
 
det REGNAR IN 
det droppar från flera ställen
och BALCO / balkongfixarna
går inte att få tag i nu 
hoppas det går på måndag

(men byggkontoret har semester till 17 aug)


det är BLÖTT under mattan
riktigt blött


Åskan härjade
och Hedda tyckte de var otäckt


jag tog ju doggybag i går
och den räckte till oss båda i dag


fick lägga plast på bordet för det droppade
från taket ... inte snyggt men bordet
mår inte bra av vatten 
Hedda tycker oxå det är galet när det 
regnar in och som sagt 
åskan var inte kul
även om den inte var så nära


får ev besök i morgon
måste fixa en kaka


trodde jag hade kokos hemma till toppingen
men de hade jag inte så jag får 
göra klar kakan i morgon 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dessa jäkla tänder som jämnt ska spöka,och så vatten på er fina balkong😢Tycker synd om dig och håller tummarna för att ni kommer iväg när det nu blir✊️❤️