mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 juli 2023

när tvåan är VINNARE ...😻🥈


våtat eget Fujiyama 


när vi kom till "konsum" i dag
var det nått strul med varubilen
den var flera timmar sen
och hyllorna gapade tomma
efter helgens marknad


så vi tog oss en fika hos Helena
medans vi väntade 


ute regnar det men taket är ju tätt
så de är ingen fara



min underbara livskamrat
mitt allt


vilken JÄTTE pelargon 
står utanför Kafé Ryfjället 

så åter till "konsum" 
nu fanns det i alla fall mjölk o ägg
vi fick allt utom fläsk
så vi klarar oss


hemma blev det gräddstuvad pytt
vi gillade ju inte den färdiga oxpytten från FELIX
men som stuvad blev den bättre


över 40 djurbilder hade skickats in till P4 västerbotten
och Hedda blev nominerad ....
jag hade ju inte ens fattat att de var en tävling 
Moppsen Diesel vann


Hedda kom på silverplats
och det måste ju sägas att den 
färgen passar ju bättre till hennes päls

i dag är två bättre än ett
så är det så de så



tur vi hade falukorv hemma
när "konsum" inte hade nått fläsk i dag


Lennart for till Hemavan på 
trädgårdsvisning 


och uppstarten på fiskeveckan


jag höll mej hemma


stickade klart mina vantar


och började på små babysockor


Nu är folket från Lyckhem
uppe i Lillhuset i Järvsjön
och Dexter for och fiskade 
på en gång

 

Inga kommentarer: