mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 juli 2023

en fin lördag i solen (skuggan)


det tog en liten stund innan Hedda
löste problemet med myggdraperiet


det var lite farligt och konstigt
så de tar emot att gå igenom
men är husse ute så lockar det ju
och då får man utsätta sej för "faran"


potatisbullar till lunch


och så lite vila på det


hade några frysta köpebullar


piffade till dom med lite glasyr 
blev mycket godare 
gjorde glasyren på 
outspädd flädersaft o florsocker


så där nu har jag en matlista för nästa vecka
när Pärzon kommer
lite lättare att handla om man vet vad man ska ha


Husse lyfte på rumpan och 
vipps så låg Hedda där


han gick in och fixade med maten
ser lite konstigt ut men de är köttgryta
typ kalops Var inte alls så där mörkt
som det blev på bild


så var det dax för pälsvård



jag stickar vidare på lilla tröjan
gör ett eget mönster 
då jag inte mäktade med originalet


vecka 29 ser ut att vara fulltecknad


kl är 22 och bilden är från

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tack för fina bilder👌