mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 juli 2023

så himla efterlängtad


ÄNTLIGEN 
GRÄNSMARKNAD
bilkön med parkerade bilar
ringlade sen långt upp mot sjukan
 och hela Badvägen 
2 km bort
Vi  hade tur och fick en parkering vid 
campingen bar en "pyttebit" från Udden








här blir en tysk turist glad
då Tyska är Ruts språk



jag styrde mina steg mot Sara Svonni



behövde en mössa


hennes mössor är så himla sköna


så var det dax för fika innan 
alla andra kommer på den iden


blev en våffla med jordgubbssylt o grädde
(gick bra för din som undrar)


Plupp fans på plats för att läsa sagor
i sin kåta vid Blåvattner





handel över gränsen förr och nu
Larsa Ränner, Geir Gisnås o Agneta af Ekenstam




vissa har ju så himla snygga skor....


Carolina Miskovsky


Daniel Petterson 



så himla mycket folk 
så himla roligt


ingen fara
dom står där för att vi ska få titta


MEN nu öser regnet ner


så vi åkte till  sporthotellet
och käkade lunch


hem och vila och sen kaffe o kaka
med vaniljsås
Hedda gillade vaniljsås


Ni vet de där gamla paret som bor i byn
som man går till med fisk, svamp o bär
de är vi det
TACK ALEXANDER 



fixade en äggröra (var jättelänge sen) 
råstekt potatis o grönt
vilken lyxmiddag

FAST nu är det ju så 
att min mage tycker INTE
om rökt fisk
munnen och jag gör det 
men inte magen som sagt


är så himla trött på stygnen i munnen
det har visserligen "bara" gått 
tre veckor men dom irriterar mej
en vecka till 
och är dom inte borta då 
åker jag till sjukan och får hjälp






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken supertrevlig utflykt👍Min mage gillar inte rökt fisk men i morgon får den bara gilla läget😂❤️