mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 juli 2023

ett hedersuppdrag


frukost hos femlingen Pilgrimsfalk
barnen äter med god aptit
och växer med rasande fart


Lennart for iväg och jobbade en sväng


och så lämnade han tillbaka nycklarna
till lånelägenheten
där Pia o Ewa bott
så smidigt med den extra
lägenheten vi kan hyra när man får besök
(var inte dom nycklarna på bilden dock)


korv till lunch 
den är var riktigt god


stuvad färsk vitkål är ju gudagott


Lennart fixade kokos så jag kunde göra klart kakan


så kom dom 
Delar av gänget från Lyckhem
tonåringarna ville dock inte följa med
lite synd ... men vi ska åka dit
och fika i veckan så då får jag träffa 
hela gänget



fick en helt igenom ätbar bukett


hemlagad Humus och en 
myggolja som jag även kan ha till Hedda
om det kniper
Hannah hon kan hon


fick även ett hedersuppdrag


den här väskan ska få ett nytt foder


kvällsmaten blev lax


salt bakad sparrispotatis  


ångkokt sparris


och den här såsen
så himla god 


perfekt mat igen då


kvällens macka 
med den god humusen jag fick av Hannah
och inlagd gurka
kan det bli bättre 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är en sådan fiffig matlagare,en ren inspirationskälla,perfekt för mig som är lite usel att äta🙏