mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 juli 2023

objudna gäster 👎


Lennart vaknade FÖRKYLD
VEM har bjudit in dom bacillerna❓❓


köpte ju köttfärs i går
får fixa till det i dag


fyra falaska lövbiffar


och en massa köttbullar
jag "rullar" med två skedar
hur gör du?



här får kameran en omgång
med tandborste o fönsterputs


Lennart fick välja
stuvade makaroner
stuvade morötter
sås o potatis
och som du ser blev de  
stuvade morötter
till köttbullarna


lite fika ute 
solen lyste med sin frånvaro


bön o köttfärsröra med  Schysstkäks sås


och så lite kattgos


i höst ska vi ha lite syjunta
Stella och jag 
jag tänkte vi skulle sy en långtröja


men Stella ville sy en "magtröja"
jag ska i alla fall sy en långtröja till mej
så får vi se vad vi hittar på till Stella
de är ju oktober när vi ska sy
hon kan ha ändrar sej


så får vi se vad den här bönan vill sy
de har vi inte diskuterat än 

 

Inga kommentarer: