mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 juli 2023

när man sjunger hellre än bra och på helt fel melodi


kl är 4 och Pärzon är på väg hem
till Surahammar

han för inget väsen av sej men så 
tomt o tyst det blev


i dag var det Enmansgudstjänst
endast Larsa var i tjänst



vi sjöng en psalm jag aldrig sjungit
i alla fall inte på den melodin
31B.... en japansk melodi
så vacker

så skulle vi sjunga 
jag kan den ju MEN Larsa
hade inte full koll på melodin
så det blev bara tok alltihop 
men vi sjöng den på en 
för tillfället helt ny melodi
*fniss fniss*
men vad gjorde det



Larsa hade bakat och fixat med kaffe
han är inte bara präst liksom..😻





snabbmat när vi kom hem
pytt på påse
lite för finskuren för min smak


Lyssnade en stund innan jag somnade
sov i TRE timmar 
(även Lennart hade somnat och missade
att vi skulle fika kl 15 nu blev det 16)


Hedda hjälper husse skriva 
gårdagens dagboksanteckningar


så var Farfar hemma hos barnbarnen
eller rättare sagt barnbarnen var hemma
hos farfar när farfar kom hem


vi åt ju korv i ugn och ris en dag
det blev kvar så nu värmde vi det 
förstärkte med lite ärtor
och blev mätta en gång till


men va nu STRÖMAVBROTT
tur att ljusen var av batterityp 
*fniss fniss*

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vi hade också strömavbrott,två gånger men det gick bra ändå👍