mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 juli 2023

men kärlek o vatten blir nog de här bra


då var vi här igen då...
nu är det sista svängen hit
den sista september lämnar vi 
nyckeln till Robban
i morse kl6 var det +4­° i skuggan
kan de vara bättre början
på slutet











frukost ute
solen värmde så där lagom gott



Lennart har börjat med lite 
kantklippning
"gräsmattan" var så klipp o fin 
så den behöver han inte ta sej ann


titta så fint de blev


fixade till en sallad


och värmde en lasagne
MEN
jag kom på att min sura mage
ville ju inte ha sallad


sov i två timmar
jag är helt slut
och min mage är SUR


Lennart kör lite fågelspan


trotsar sur mage och tar lite kaffe


innan vi åker till Hemavan för att
köpa lite blommor att plantera
blev lite annat oxå


här sitter jag vid Frendo = Macken
och väntar på glass


en GB saltlakrits
blev det 
GOD 


nästa gång ska jag prova den här


så skulle vi plantera
MEN jag kom på att 
växterna behövde nog stå i vatten
ett tag innan dom var allt lite torra 


någon har STUCKITT Hedda på ögat
de är inte snällt


men som tur är bryr hon sej inte 
det ser bara besvärligt ut 
jag vet ju skälv hur bromsbett kliar


som lite tröst åker vi på en tur 

och plockar 
lite blommor till grindstolpen


funderade på vad min mage skulle vilja ha
en snäll stroganoff med ris borde passa


så där ja
 nu får vi vattna och prata med 
växterna så dom tar sej fint
50% på priset för dom var vissna och tråkiga
men med vatten o kärlek fixar det sej


i kväll var jag lite "busig"
tog en omeprazol tillsammans med
penicillintabletterna 
(ska ju bara ta en omeprazol 
men i dag blev det två gånger)
och magen höll sej i schack
nästan i alla fall


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu får ni njuta fullt ut ända in i det sista.Pratade med en vän igår som är läkare på Sös,han sa att man kan ta dubbla omeprazol under en kort tid men om man får ökad sveda i magen så går man tillbaka till ett piller.Man kan dock ta novalukol om det svider akut.Håller tummarna att munnen läker fort och antibiotikan tar slut✊️Stackars Heddakatten 😻

Måd sa...

Heddas bula är mindre idag