mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 juli 2023

Undrar om du vet?



Morgonsolen redan strålar högt 
på blåa himmelen...
så sjöng vi i kanon i skolan på 50 talet
undrar va dom sjunger idag barnen 



en näve godsaker....


vet du vad de här är??
svar lite senare


och så kom svaret från tandläkaren
2-4 veckor sitter stygnen...SUCK


så var det dax för sophantering  
först till Morkan och slänga de vanliga
plast, glas, metall o papper


sen på återbruket och slänga 
kuddar o madrasser
Undrar förresten om det finns nått återbruk
med finare utsikt


så till Helena och kafé Ryfjället
för lite byteshandel
den här tallriken


mot fika....PERFEKT
Helena blev glad för tallriken
och vi blev glada för fikat


tavlan vi köpte har några
kompisar i form av skidåkare
= Ingemar Stenmark
sittande på väggen i kafé 
helt otroligt att man kan göra så
med ståltråd 


om återbruket har fin utsikt
så slår Kafé Ryfjället
det med hästlängder
eller hur


Lunch


ägget var till Lennart
jag nöjer mej med bostongurka veckosallad
och rödbeta


är så glad åt mina blommor
som jag köpte på ICA för halva priset
dom skulle slängas


så blev lillmössan klar


så sitter jag här igen
Fjällbrygd
en berättar afton 


Helena presenterar de hela


Göran Lundin berättar om ett arv....


Birgit Andersson berättar om 
en präst från Norsjö 


fika är icke att förglömma


Mikael Niemi 
drar en skröna om när han hoppade
mellan taken på Manhattan


och så den stora ÖVERASKNINGEN
allas vår älskade Bo Lundmark
på mobillänk
han brukar alltid vara med på berättarkvällen
men i år måste han vara hemma i Funäsdalen
MEN han kom ändå
 om än genom en mobil



allting har ett slut så även denna kväll


köpte garn till fingervantar till mej
(glömde mina i stan)
MEN så hittar jag inte min
måttskiva till stickorna 
får ta till skjutmått istället
går precis lika bra


ja va va nu det här ....du får svar i morgon
en ledtråd 
Garnrelaterat



 




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gofika är ju det viktigaste👍❤️