mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 juli 2023

sista pillret 🥚🥚


ljummet vatten i mattes mugg
de är grejer de...


GBs Kingis.. LAKRITS o HALLON
låter ju JÄTTEGOTT
men smakade varken lakrits eller hallon
helt onödig produkt
enligt mej


hämtade två tomatplantor hos
Johanna i dag
få se om dom tänker
trivas i Yttervik


såg ett recept på FB
bara fläskytterfile
lök o champinjoner o riven ost


kan säga att de var inte sista gången jag gjorde 
detta så himla gott och enkelt


hela familjen sov 
vissa mer än andra


så var det dax att fixa gurkorna 
Pärzon hade med sej
Lennart rev alla gurkor 


jag hackade
paprika, purjo och en gul lök



och sen blev det TOK
skulle koka lagen
och då hade jag för lite ÄTTIKA

Lennart fick gå till "tjejerna" och låna
där blev han ju kvar i evigheter
vi trodde han gått till byn och handlat
fniss fniss



så där nu har vi bostongurka ett tag


tonfisksallad till kvällen
(rester som gick åt)


nu ser man att de ska bli en tröja i alla fall


det har småregnat hela dagen
så vi har varit inne
nu i kväll ville Hedda ut
och talade om det högt o ljudlig
Jag tog med henne ut och plockade
lite blommor
Hedda heter ju 
Caribacka*s Hedda
så vi plockade 
Karibacka = Rölleka


Men så fick hon för sej att hon måste
ha kollen på husse som var kvar inne


storfiskarna kom hem tidigt i kväll 
jag tror klockan var bara 21.30


HURRA HURRA HURRA
sista penicillinet taget
få se hur länge de
dröjer innan
magen blir
OK

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att antibiotikan är slut,det har ju iaf gått skapligt bra👍Magen behöver nog vila ett par dagar.Härlig bild på Hedda,hon kan bli väldigt lång när hon vill😻