mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 juli 2023

så spännande och så hedrande


Nu blir det byta av klösbräda
den gamla har gjort sitt


så där nu sitter den där
bara att vässa klorna


i dag är det begravningsgudstjänst
för vår vän Göran

text; Jon Henrik




en svensk klassiker till lunch


så dax för middagsluren


det har varit småregn så i dag är det en innedag


blev klar med byxorna
eller dom är ju inte klara de ska till
kanter o knappar
men de tar vi sen
nu lägger jag upp för koftan


Hedda hjälper husse med  korsordet


hittade ett paket schnitzlar från dec-22
 vet att de är på gränsen men de gick bra
dubbelpanerade med ost


hade kokt sparrispotatis som nu blev stekt
och så en god Café de Paris 


Heddas bula/bett/stick är nästan helt borta
 

när kl är 22 klarnar det upp 


och kl 23 går solen ner



 blev kontaktad av konstnären 
hon vill använda två foton 
som är mina till ett projekt hon har
känns hedrande och spännande

ett fota på min farmor o farfar
och ett på Lennart
så kul



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Grattis👏Säger ju hela tiden att dina och Lennarts bilder är fantastiska❤️