mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 juli 2023

Rester är oxå mat


tänk att få sitta här ute och bara vara
kolla en och annan fågel
eller broms...


matte sitter på andra sidan med sitt
kaffe o stickning
Husse o Pärzon sover


RESTER

korvgrytans rotfrukter + två rivna korvskivor
lite nykokt potatis + ½ burk corner biff
och dagens lunch var fixad
Lapskojs med rödbetor
Pärzons inlagda saltgurka
och min bostongurka


Heddas första kontakt med en stor fisk
så synd att jag inte filmade
för fisken rörde sej
och Hedda hoppade rakt bakåt 



undrar va Ullis ska laga av den 
jag skulle malt och gjort fiskbullar


RESTER
mangoldstuvningen blev soppa förstärkt med spenat
ägg och kycklingen från i måndags


myggen är ingen höjdare


då får man se sur ut



så fick jag lite myggmedel
helt naturligt och kattvänligt
citrondoft 




så var tröjan NÄSTAN klar igen
nu är det bara framkanten knappar
och fästa trådar
och de MÅSTE jag väll kunna fixa i morgon

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Fiskar kan vara läskiga😂😻

Måd sa...

Fisken rörde ju på sej *fniss fniss*