mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 juni 2019

Flaggskolan fortsätter....

 Lennart fotar fågel från balkongen

en kråka långt bort

 jag fixar en göttgryta

 men själv tar jag inget kött bara sås o grönt

 vi tog en tur till Erikslund har inte varit där sen i februari 
var in på Kiks och köpte detta
så  himla bra till mina tunna spruckna trasiga naglar

50 cm kvitto på Clas Olson 
Lennart köpte ETT par glasögon 
men kortterminalen ville inte så han fick 
göra om 5-6 ggr och varje gång är noterat
att det misslyckats

 och på kvällen blev det  som vanligt 
en tur till Carlson på Kajen



 Björn i samspråk med Arne Olofsson 
eller är det Aron Olnafors?

 men kolla här Björn SITTER ner 
med mor o svärmor

 Moa och hennes 4 knektar underhöll

 rätt mycket folk  trotts att det inte var så varmt
och att det varit ett "dåligt" väder på dagen










 när vi kom hem mulnade det på rejält 

och så kom REGNET o SOLEN hittade ett hål



SAMEFLAGGAN

De fyra färgerna på flaggan symboliserar också viktiga 
överlevnadselement för samerna.

Grön: Växter/natur landet Saepmie 
som är livsavgörande för samernas överlevnad.
Blå: Vattnet som är ett livselixir.
Röd: Elden står för värme och kärlek.
Gul: Solen som står för långsiktigt liv.
Ringen: Den runda ringen i flaggan är symbolen 
för andlighet som binder ihop de fyra elementen.

 så kommer två flaggor till....


och svaret kommer i morgon...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den första är Gotland, född där så den är jag säker på

Ingamay

Ellinor sa...

Bra med regn,det behövs👍

Berit sa...

Gotland gånger två