mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 juni 2019

söndag = soppkök = kärlek

Dagen började på balkongen
i solen med kaffe o virkning

 så bar det av till Soppköket
i dag hade Kia fixat en underbar grönsakssoppa

 och jag fixade till en rispytt
2 liter ris
1 kg ärter majs o paprika
och MASSOR med pyttkött från Mässen
kastrullen rymmer 15 liter
då förstår du hur mycket de var

vi hade fått steka ägg
och kokta ägg
och jag glömde ta kort på VAKTELÄGGEN



då var det dax att öppna dörrarna



 en tårtskvätt får ett bröllop
dagen var lyckad MÅNGA gäster över 40 st
och många var lite glada i hatten i dag
ingen otrevlig alla tacksamma och glada
6 matlådor och några smörgåspaket 
delades ut efter kl 14.30
men sen var maten slut

 så var det dax för städning
men si den här gamla trotjänaren 
VILLE INTE MER

 så det blev att soppa


 "lite" grus blev det

och sen moppa så det luktar lite gott
Tänk om man hade en skurmaskin
men men vi bara lånar lokal

så kom vi hem efter en helt underbar dag
trött så jag vet inte vad
in med en pastagratäng i ugnen
ligga på rygg en stund medans den gräddas
så äta och sen sova en stund

dagen avslutades som den började
med virkning

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lyckliga människor som har er❤️