mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 juni 2019

när regnet kommer ... och nya kontakter


kan så här i efterhand säga att de stämde INTE
det blev REGN massor av REGN
så kvällen som skulle tillbringas hos Carlson på Kajen
blev inställd och jag fick tillbringa den i fåtöljen

 dagens lunch blev rotmos o köttfärsröra

 sov en skvätt... om nu en skvätt kan vara i 2½ timme
vaknade med sendrag

 det BLÅSER så jag kan inte sitta på balkongen
tar mitt eftermiddagskaffe i fåtöljen och kollar lite TV
ett program från förlossningsklinik i Norge
tårarna rinner för varje unge som tittar ut
inte går det att virka då
ser ju inte var i mönstret jag är
för alla tårar
Att man ska vara så lätt rörd

 går ut i köket och fixar lite i grytorna i stället
en köttfärsröra som ska bli till fyllning i piroger

 en "lasagne" gjord på makaroner
då jag inte hade några plattor hemma

 lite rostade solrosfrön till salladen

 blev så gott 
rivna morötter lite apelsin o så dom rostade nötterna
och lasagne-puddingen blev också bra
fast jag hade gammeldags makaroner och inte lasagneplattor

vi har etablerat en ny kontakt till soppköket
GRÖNSAKSHALLEN
och Lennart hämtade potatis i dag
blir perfekt till söndagens kött o sås o potatis
och så fick han en massa Mango
dom har jag nu skalat o delat o fryst
blir till tårtfyllning sista söndagen före stängning 

virka lite på min sommarsjal 

Lennart var på 
Västmanlands Cup - Västerås MTB
ute på Hässlöåsen





tur de finns tak när det regnar

Inga kommentarer: