mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 juni 2019

jag åt en halv sköldpadda!

 Tidig morgon i stan
solen går upp runt 3.30
men jag förstår inte 
JAG behöver ju inte gå upp då

 kan säga att det är varmt och skönt ute
och ÄNDÅ blir mina fingrar vita/blå
inte skönt för fem öre

ett snabbt besök på bibblan 
och hämtade den här boken som jag beställt
har läst den förut 
men vill läsa om den 

 hem och vänta på dessa flygplan
skulle flyga över stan 10.38
men inte då 
dom tog vägen över Stockholm
den här bilden är från när dom flög över Gävle 
blev lurad på konfekten 
kan man säga

 la mej att vila men blev störd
OJ vilket liv på gatan
det kom 5-6 lastbilar med studenter
på väg ner mot centrum och 
studentkortegen 

den här kan jag verkligen rekommendera

så himla god

 så var det PREMIER för årets
Carlson på Kajen
så himla trevligt
här syns både Herr o Fru Carlsson
+ Ninni (den vithåriga)
ja även halva "Mormor" Carlsson

 Ninni steker strömming


Sitting Duck var kvällens gäster på scenen






 Då vi inte skulle äta strömming 
hade jag egen stol med mej
och virkningen 



allt roligt har ett slut


 herr o fru Östberg delade en barnpizza
när vi kom hem en turtle 
jag har snöat in på den 

så går solen ner även denna dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni har fantastisk underhållning i Västerås👏👏👏Ha en fin nationaldag🇸🇪och hoppas att fingrarna kammar till sig✊️