mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 juni 2019

Tacksam att jag bor där jag bor och att vi betalar skatt...


 tacka vet jag 1177
i går morse skrev jag till Siv en av sköterskorna på 
Citypraktiken, om att mina stödstrumpor, 
som jag fick av henne
förra året, börjar bli lite slitna 
Går liksom inte att få rena tycker jag
det tog inte mer än en timme så ringde hon
och sa " Jag lägger ut ett par till dej i receptionen
så kan du bara titta förbi i veckan och hämta dom"



så i dag åkte jag ner på stan en snabbis
 bara för att hämta mina strumpor
och vet ni vad det låg TVÅ par och väntade på mej
bara att tacka och hämta..💗💗

på apoteket kostar dom en del...
Tänk att bo i ett så bra land...

nu ska jag bara fixa till längden
måste klippas av liksom 
som dom nu är går dom nästa ovanför knät


är med i gruppen
Skräpplockare i Vänliga Västerås
 ibland undrar man
papperskorgen är inringad
så de kan inte ha varit för långt dit
eller??

så där ja då var det upplockat 
där i alla fall

utanför Punkt  står en stor blomkruka
med bl.a. denna underbara pelargon

sedvanligt kaffe innan jag tar bussen hem
så nu har jag kokos mellan alla tänder
men gott var det

lunchen blev rester från igår
potatis o köttfärsgratäng

ett minne från förra året
för varmt uppe på balkongen 
bättre nere på gården

fotboll o ostkaka till kvällen

tänk va tiden går
ett år sen det här kortet togs

goaste lilla Thyra

vacker himmel i kväll igen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så underbart att det fungerar hos dig👍Mannen använder stödstrumpor i massor och jag betalar minst 150kr/paret och köper minst för tio par/år.Han är petig och dom ska vara utan tå,har hittat ett företag som heter Strumpis.se,dom har skapliga priser.Ha det gott idag