mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 juni 2019

högklackat utan klack ????

VAR är Busskortet
de SKA ligga här 
och nu är jag ju på väg ner på stan
vänder upp och ner på alla väskor
vänder ut och in på alla fickor
NEJ inget busskort 
får väl köpa en sms biljett då

Funderar ett varv till
det är jag som haft busskortet sist
när var det Jo de var när jag klippte mej
vad hade jag på mej då
de kommer jag inte ihåg
hade jag vinterjackan?? Nej 
men jag kollar ändå i garderoben
känner i alla fickor 
HURRA där låg den
behövde inte köpa någon SMS biljett

snabbt ner på stan

snabbt klar 
kunde inte motstå en äppelmunk när jag handlat färdigt

 köpte lite golukt 

 och en STEKPANNA

 och så de jag åkte ner på stan för
en present

hemma på gården håller dom på att fixa staket på alla våra lekplatser
blir så fint

och jag köpte med mej lite lunch

pling i luren
jag har ett paket att lösa ut
TRODDE DOM JA
nej ni mej lurar dom inte
BLUFF 

men den här texten är inte bluff

efter en välbehövlig vila 
var det mellis 
den som spar han  har
 När Lennart kom hem blev det Laxpuckar o spenat

köpte Laxpuckar på ICA 4st i en låda för 10:-
kan säga dom var inte värda mer och knappt det
men spenaten var god o rotfrukterna

vi åkte sent och handlade i dag
kl var nog nästan 20
blev en glass o två kaffe

när vi sitter och fikar ser Lennart nått märkligt på parkeringen

kvinnan har högklackade skor utan klack

kollade in på nätet dock de ser ju inte klokt ut
och hur kan man gå i dom 
måste bli väldigt trött i fötterna tycker jag


min lilla matstation för talgoxen
fungerar perfekt
INGA duvor kommer åt

kan säga att så såg det inte ut
Utan solen var blodröd och himlen ljus
ja ja inte vet jag vad mobilen såg
men natt blev det även den här dagen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det var dom fulaste och fånigaste skor jag någonsin sett👎👎Munkar är gott,tyvärr😘kram