mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 juni 2019

en snigel en fågel och massor med rhododendron men ingen stekpanna

 När jag gick i skolan hade vi en almanacka 
där man fick dra bort ett blad om dagen
och klistra en vacker bild varje månad Just en sån här bild
JUNI du är här nu
hoppas du har lite sol o värme med dej
jag fryser

i dag hade jag en Svart skogssnigel med mej på promenaden
eller den kunde jag gå förbi jag gick fortare
Viste du att en snigel tillhör klassen snäckor
och att på 1700-1800 talet använde man 
skogssniglar till att smörja vagnshjul o träaxlar
Den svarta skogssnigeln är ätlig
 (huva säger jag Men å andra sidan gillar jag ju sniglar i skal)

Nu får du njuta eller skrolla fort
du väljer
bilderna är från Skultuna och Thamska parken
eller Rhododendronparken
magisk just nu















kommer du hit måste du sätta näsan i denna buske
ser inte mycket ut för världen
MEN OJ VA GOTT DEN DOFFTAR





 buskarna är gigantiska 

 ja även träden är stora

jag kan inte få nog av detta









en liten Steglits 

 ja ha fotar du mej?



 midsommarblomster kan inte almanackan tydligen
3-4 veckor kvar eller nått i den stilen

ser ut att bli mycket smultron

förstärkt förmiddans fika
jag åt räkor Lennart resten
jag menar är man i Skultuna ska man ju äta räkmacka


lite sen lunch 
Enköpingstorsk

 veckans Helgmålsringning på TV
kom från Springkällan i Rättvik

och den hölls av Anders
en man jag känt i hela mitt vuxna liv

en pastasallad till kvällen



och så var det de där med stekpanna
jag kollade när vi var i Skultuna på ittala butiken
dom hade fiskars Men jag vill ju ha en gjutjärn
jo dom hade såna oxå men då var det träskaft
men jag tror jag ska satsa på den här
den har ju dessutom det lilla extra handtaget
då jag är lite svag i händerna
och min sjukgymnast har sagt att jag INTE ska ha gjutjärn
men det örat lyssnar jag inte på

1 kommentar:

Ellinor sa...

Mina händer gillar inte gjutjärn men jag lyssnar inte heller😘Blommorna är magiska👍