mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 juni 2019

ett SUPER recept och lite annat...

 i dag har Lennart och jag gjort olika saker
på var sitt håll

 Jag började dagen med att gå till affären 

 och på vägen dit 
kunde jag inte låta bli att fota lite blommor
av olika slag

 har ju inte långt till affären 
men på vägen hem trodde jag att nu är det färdigt
orkade nästan inte ända hem
men det gick med stor möda
TUR jag har Carl-Oskar att stödja mej på
stannade just innan vårat hus och fotade dessa
underbara blommor i slänten vid parkeringen 
det blev en stor balja kaffe på balkongen när jag kom upp
innan jag satt igång med soppan

 så var det receptet
falsk fisksoppa
½ kg grovt rivna morötter
1 finhackad purjolök
fräs i lite olja så dom blir blanka
tillsätt 7 dl fiskbuljong (jag hade hummer dito)
200 g RÄKOST
låt puttra i 15 min
smaka av med dill, salt o peppar
späd med matlagningsgrädde om de behövs
KLART att SERVERA
mycket gott

 så var det dax för en liten lur

 Ja som sagt Lennart var på sitt håll
Rally på Malma





 efter 2½ timme vaknar jag av att jag är 
fruktansvärt kissnödig ...
tur jag vaknade fniss fniss

lite lördagsgodis är ju inte fel
Martin våran gårdskarl har sålt godis o kakor
för sitt idrottslag
och i dag kom han med de vi köpt

 i dag har jag mer eller mindre bott på balkongen
och när jag lyssnar på radion i mobilen tog batteriet slut
jag försökte lägga mobilen på fönsterbrädan 
men den lutade för mycket så mobilen for i golvet
HUM.... vad gör jag då sladden är ju så kort
jo jag fixar en lite mobilhållare av en tom VC-rent

Lennart var kom hem från Rally 
duschade vilade och for igen
och jag sitter kvar här


borde äta nått
tänkte på pannkaka men de vill nog inte min mage ha
hittade den här i skåpet
inte de godaste men det funkar
man blir mätt på ½ burk
jag hade i lite ärtor för att få till lite färg

 och var for Lennart nu då...jo hit
till Officersmässen

här var de lite bättre mat än hemma på balkongen
grilltallrik Jo ja tackar
Filip stod för grilladet






 Noice på scenen 


 Ninni kastar sin BH...

 fniss fniss


 jag passade på att fixa lite med mina garner
ull alpacka o ull/akryl

 bomull o lin-lådan

och lådan med småsnuttar
av ragg/strumpgarn

2 kommentarer:

Ellinor sa...

En fin dag för er båda trots på olika håll❤️En liknande soppa har jag gjort en gång,den var jättegod,varför hade jag glömt den?Tack för tipset.Ha en fin dag med dom som älskar er på soppköket❤️

Dennis sa...

Fina blommor och soppan ser god ut.