mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 juni 2019

Champinjon risotto vist låter det gott?

 Vist är kottar vackra
och fiffigt konstruerade
jag skulle vilja ha ett gäng 
men vet inte till vad...
Har du ett förslag?

 hur som helst så är dom många just nu
och jag kommer att tänka på när barnen var små
och morfar sa att ni kan tjäna "semesterpengar"
genom att plocka upp alla kottar på gräsmatten
OJ va dom plockade och OJ va dom tjänade pengar
men morfar fick också en nästan kottfri gräsmatta
som gick enkelt att klippa gräset på 

 ja de är ju måndag
så då är jag ju här

 kan säga att den här köper jag inte igen

 så såg den ut fryst
blev inget kort på den när den var klar
såg MYCKET oaptitlig ut
och var inte god för 5 öre
flottig, riset var inte färdigkokt
färgen var sämre än pölsa
NEJ detta blev en riktig MISS

När Lennart kom hem
kom vi helt plötsligt på att vi åker till 
Westerqvarn
och så gjorde vi det
jag satt här vid infarten
medans Lennart gick runt och kollade











när vi kom hem var det gott med lite mat
en potatis o köttfärsgratäng
och kan ni tänka er 
min mage protesterade inte

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hemlagat är bäst alla gånger men ibland vill man ju ta snabbfilen men det är sällan gott👎kram