mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 juni 2019

söndagens soppkök RIKTIG LYXMIDDAG

 i dag kokar jag inte soppa till soppköket

Vi har fått massor av mat från en fest
och vi har ju kvar karré från förra söndagen

Men jag ska fixa lite ugnsrostade morötter i alla fall
på morötterna som skulle ha blivit soppa


fixade en skylt om sommaruppehållet
då datorn och jag var osams
 så skrev jag för hand
Men sen glömde jag lappen hemma i alla fall

 hog tagit fram lite svamp som jag ska förvandla till sås
när jag kommer ner till soppköket

så var alla kassar packade
matbröd från Kopparlundens bageri
 7 kg potatis från Grönsakshallen
kakorna från Carlsson på Kajen
morötterna från officersmässen
svamparna från min frys
och picklade löken jag gjorde i veckan


 rykande varm potatis 
vilken lyx

 ett stort bläck med supergod karré

två stora bläck med kyckling
som jag flyttade över i kastrull
fick ju inte plats med allt
en kastrull med 4 liter svampsås fanns också 

 morötterna

 gurka o tomater med fetaost 

 paprika

 kronärtskockor o vindolmar

vitlökssås o bea

bönor o champinjoner

 pastasallad

ett marinerat kött som var supergott
och skinka 

 goda kakor i mängd
fanns många fler
men man kan inte lägga upp allt och av olika slag
dom MÅSTE då ta av alla sorter *fniss fniss*

 en tårta
 jag hann inte fota den hel
men i förstår 
RIKTIG jordgubbstårta

det var så mycket mat så vi fick ta till
serveringsvagnen

 men åt gick det

 de här är vad som blev över av kött och kyckling
för kycklingen fick flytta över i bläcket så småningom

 ca 40 gäster och 10 matlådor
det var VARMT och gemytligt i dag
mycket jobb men roligt jobb

 vi städade av köket och plockade undan
sen orkade vi inte mer
utan tog oss ner till Carlson på Kajen
där vi blev bjudna på kaffe o vatten
macka o glass

 om det var varmt på Soppköket
så var det ju inte mindre varmt här
men en välbehövlig paus blev det
innan vi återvände och tog 
golv o toaletter


TACK snälla "festen" för mat o blommor

så himla trött o ont i kroppen
kunde inte vila för värken
Lennart fixade lite soppa som var kvar sen i går
och så däckade jag kl 20 

Inga kommentarer: