mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 juni 2019

en helt igenom GRÅ dag ... men bra ändå

 Lennart lyxar lite till frukost
jag tar min macka som vanligt och en balja kaffe

hela dagen har varit GRÅ
och det har kommit  rejält med regn

 vad passar bättre än att baka i gråvädret
25 g jäst
150 g smält smör
3 dl ljummen mjölk
2 ägg
1 tsk salt
½msk socker
ca 1 liter vetemjöl


 ska bli piroger
rulla en boll..

 platta ut

på med fyllning

 vik samman


så tog fyllningen slut innan degen var slut
så det fick bli några ostbullar
kavlade ut  degen strödde på riven ost
rullade samman och skar i bitar
toppade med mer riven ost

vi kallar dom tamedpiroger 

 dagens lunch
jordgubbar keso o rostade solrosfrön

 det ringde på dörren och postis lämnade ett paket

 beställde garn igår.....
de gick undan vill jag lova

provsmakat och godkänt

 och så var det dax för en tur till 
Västerås Officersmäss igen då
fniss fniss
undrar om det finns klippkort

 Py Bäckman & Janne Bark









kvällen slutade lite innan konserten var slut
vi körde Bästa Ninni till Akuten 
hon har så ont i sin fot/tå
så hon kan nästan inte gå
Blev alsolsprit o antibiotika 
tre gånger om dagen i en vecka
Nu hoppas vi på snar bättring

1 kommentar:

Ellinor sa...

Länge sedan jag bakade,det är verkligen terapå👍Kram