mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 juni 2019

vilken TUR jag hade...


 i dag är dagen jag skulle opererat min krånglade mage
men så blev det inte
Läkarna måste fundera ett varv till 
har i dag skrivit till min läkare och vill att han hör av sej
jag vill VETA vad dom tänker göra 
om dom tänker göra nått 
eller om min mage är FÖR knäpp
så det inte går att göra nått med kniven
ja ja jag väntar och ser

 Men det är ju måndag
och då är det stickjunta på mötesplatsen
ska sticka ett par handledsvärmare 
lite somriga eller inte så vintriga 
skrev även ett grattiskort till Dexter 
som fyller 11 år på fredag

 vår gård blommar
jag blir så lycklig av allt de vackra

 spirean har fler blommor än blad i år

lite lat då Lennart inte är hemma
få se om den är värd sina 25:-
och hur den ser ut

ja så här såg den ut när den blev varm
helt OK
och den kan jag rekommendera

kan säga att portionen inte var så stor
men den räckte mer än väl till mej
men inget för en skogsarbetare
då var den nog bra som mellis
jag hann hem innan det kom en riktig skur
vi ska ha strömavbrott 12.30 - 14.30
passar ju bra när jag ska vila

vaknade upp och det har inte varit nått avbrott
ja ja nu skiner solen och jag tar min stickning och 
repar upp igen för 4 gången tror jag
ja blir liksom inte riktigt nöjd

 i toppen på björken mitt emellan våra hus
sitter koltrasten och spelar

 ha ha jag sommade in och då flyttade han sej bakom grenen

Men nu då

 Lennart for ner på Vårruset

själv stannade jag på balkongen
och stickade vidare
blir nog bra nu



 ja ja undrar hur gradantalet är i Mälaren
inte badtemperatur för mej i alla fall


 VCK som förtrupp som alltid




 men vad hände nu... jo himlen öppnade sej

 lilla haren tar skydd av buskarna


 men damerna fick snällt springa i regnet
och Lennart åkte hem

 jag fick gå in från balkongen
och det kom några riktiga åsksmällar också

nu är jag nöjd

och vad var de då som jag hade TUR med
jo jag följde inte med ner till Löga och kolla tjejspringet
jag blev inte blöt

NÄR HADE DU TUR?

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att du snart får besked av läkarna,det är jobbigt att vänta.Kram på dig