mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 juni 2019

det regnar här men inte där och där men inte här

 dagen började på balkongen
nästan för varmt redan ... men härligt är det ändå

 så styrde vi lilla Blå mot Ludvika
och Stigs Begravningsgudstjänst
Mycket ljus och fin gudstjänst
och trevligt fika efteråt

 trött hamnade jag i sängen när vi kom hem
läser den här barn/ungdoms boken
så himla rolig 
vi du har kul och skratta
LÄS böckerna om Hicke Hiskelig Halvulk III
helt galna

jag är fortfarande helt trött
och har ONT men va tusan 
de blir inte bättre av att sitta och tycka synd om sej
Nej nu tar vi regnrock och far till Carlsson på Kajen
när vi kom ut ÖPPNADE sej himlen och 
regnet vräkte ner HOPPADE vid nerslaget
men då det är åska skur
hoppas vi att det inte regnar nere vid hamnen

 
 Mycket folk var samlade och än så länge inget regn

men strömming i mängd
Ninni steker och Agneta springer ut till gästerna 
med en tallrik stekt strömming vårlök sky o färsk potatis

 ja ja de där SVARTA är på väg mot hamnen

 The Raiders är bara så himla bra
spelar just den musik som jag blir glad av
den som var poppis när jag var ung på 60 talet 








och så kom då de förhatliga regnet



undrar va dom gör där??

hemma regnade det inte
och vi fick t.o.m se solen en stund
Tidig kväll
TANTEN mår skit

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att du mår bättre idag✊️❤️