mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 juni 2019

Vilken underbar avslutning på maj...

 Länge sen jag kunde sitta här på morgonen 
men i dag gick det

 MEN vad är DETTA
i Tärnaby har det snöat i natt
Sverige är långt 
jo ja vet 
men ändå

jag hade det i alla fall behagligt på min balkong

tog en promenad i de fina vädret

jag tycker om små sniglar

ett fult hus som är vackert
jag kan inte bestämma mej


 hit gick jag i dag
Brynolf Bagare blev det

kaffe o ostfralla
men jag får säga att Jannes fralla 
är godare

alla vägar är inte roliga

fick sällskap av den här kajan
som gick bredvid mej länge länge

 hamnade in bland industribyggnaderna
och kom till ett ställe med jordbruksmaskiner
JÄTTE traktor

 och färgglad harv

kan du känna doften
av nyfälld skog

det syns inte man 
det är kaprifol som blommar
och doftar helt förföriskt
och två koltrastar försöker bräcka varandra i sång

 så efter 5km var jag hemma på min gård
nu har pionen slagit ut

 gräslöken blommar den oxå

 smultron hoppas jag hinner få några

irisen är så vacker
var inte lätt att fota för det blåste "lite"

när jag kom hem satt det en lapp på dörren
strömavbrott på måndag 12.30-14.30
men vad gör det då sovar jag ju *fniss*

 lunchen blev en lite omelett
med svamp o ost

kom på att jag måste ju frysa bullarna 
som ska till soppköket

så har jag fixat en duvsäker matning till talgoxen 


 provade på nått nytt
Matsmart (ja där har jag ju handlat många gånger)
men inte med hemkörning
MYCKET MÄRKLIGT
10:-billigare än om jag skulle hämta det på Skiljebo Centrum
så post nord fick inte den äran den här gången
och jag lovar inte nästa gång heller

ha ha det blev mer godis än jag tänkt mej
jag köpte två påsar tomteskum
men det var ju två redan från början så då blev det ju fyra
ja ja vad gör det 
då har jag godis LÄNGE LÄNGE

stuvade makaroner stekt korv
och en svamp/lök röra

så bar det av mot Mässen

Ninni hade det kämpigt med glöden

 Lennart tog en öl

 och jag kaffe
Viktor hämtade en MUGG till mej 
han är så himla gullig o omtänksam

 vindruvorna frodas

 Bästa Ninni fick även hon en öl

och även Chefen Björn fick 
sitta ner och lyssna en stund


 det är så vackert och romantiskt här

 Anders F med sina kluriga o mörka texter
och ett gitarrspel utöver de vanliga












hemma blev det en kvällsmacka
med makrill

 säger god natt
och adjö till Maj
i morgon är det Juni

1 kommentar:

Ellinor sa...

Officersmässen verkar vara ett underbart ställe👍👍👍