mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 juni 2019

Du gamla du fria .... HURRA HURRA HURRA

Då hissar vi flaggan och sjunger nationalsången

 och jag sätter på mej min hembygdsräckt 

för nu ska vi fira att vi fått några nya 
svenska medborgare


 Benan fick i dag diplom o flagga
och vi var bjudna på festen

 Kommunfullmäktiges ordförande
Lars Kallsäby
höll tal och hälsade alla nya medborgare
VÄLKOMNA





tusen tack Benan för att vi fick vara med på din dag

 men alltså är inte detta de godaste som finns när det är varmt ute
för varmt är det 
riktigt varmt
(nästan för varmt)

 tänker på min mamma när jag gör så här
hon fixade inte detta med smörklicken
men se pappa han kunde mosa potatisen med smör

så blev det vila
jag i sängen
(min mage ville inte heller ha smörklick o sill i dag)
Lennart vilade på balkongen i skuggan
och leker lite med mobilen som synes
i kastrullen...fniss fniss

 fick ett sms 
"Bettan vill inte ha kepa i solen hellre mössa
kan du virka en solhatt?"
Klart gammelmormor virkar
hittade ett mönster dock inte rätt garn
men de ser ut att funka
HA HA blir nog en hatt till mej i stället
men jag har mer garn så Bettan får nog en hatt hon oxå

 magen är inte helt OK
men liten rulltårtsbakelse fixar den nog
jag menar lite får man väl offra sej en sån här dag

Vilken dag 
det var en bra bit över +40° på solbalkongen
vilken tur vi har en med skugga oxå 
hoppas natten kommer med lite svalka

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så fin du är.Sill och potatis är gudagott,tyvärr så kan jag bara äta EN sillbit numera👎Välkommen du nya svensk🇸🇪🇸🇪