mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 juni 2019

När 3298 blir 990......

 inte vet jag vad det ska bli 
men det är lite slattar i grönsakslådan

 det blev en god pastasås
(tog i allt utom linserna)

 och mycket blev det 
så jag gjorde en makaronilåda på en gång

blev ju 6 lådor till söndagens soppkök
blir bra med en vegetarisk variant
till våra vegetarianer o muslimer
om det är är gris i den andra maten

 Lennart har lite för sej
en tur till Kolbäck och sen till IKEA
han bara MÅSTE köpa sej en ny bäddmadras

 i Kolbäck talade han om att vad han skulle göra 
och Majbritt sa; men har du inte sett Jysk har rabatt.
 Vi har ju ingen reklam så de hade vi missat


 så han åkte dit och fyndade...

3298 kr skulle det kostat men nu var det 70% rabatt
så han tjänade 2308 kr
betalade 990 kr för madrass o kudde
vilket kap

nu tar det 3 dygn innan madrassen 
antagit en liggvänlig höjd

 blev en Jansson


 tur jag hade lite "gammal" potatis
blir inte så snyggt med rödlök
men gott

virkning tv o lite vin 
de är ju ändå fredag

FLAGGSKOLA
svaren på gårdagens flaggor

 Åland

 Färöarna

Island

kunde du det?
så tar vi två nya

 A

B

kan säga att B är inte en flagga för ett geografiskt område
klurigt va?

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Dålig på flaggor,den ena kanske är skånes?Du är såå duktig på att laga mat av ingenting och du är en god inspirationskälla👍Ha en bra dag🌹

Anonym sa...

Flagga A är Norden
Flagga B är Norrland :)

Mvh

Marianne från Piteå