mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 juni 2019

Sigvard Vellratott Tornsvahla ....

Ichthys 
"IESOUS CHRISTOS THEOU YIOS SOTER"
 som betyder Jesus Kristus, Guds Son, Frälsare. 
Den var beteckning för det tidigare grekiska ordet Ichthys (fisk
som på latin uttalades Ichtys. 
Den förekom i latinsk form som 
kodordet för Kristus 
under förföljelsen av de kristna i romerska riket.

jag hittade den här fisken/pinnen på marken vid Svartån

 och JUST NU BEHÖVER JAG KRISTUS

för kl 10 i dag har jag tid för 
gastroskopi ...

inte speciellt orolig
men kul är det ju inte

inte kul med fiffigt och bra
att kunna se inuti en människa utan att behöva öppna henne

nu ser ju inte min mage ut som första bilden utan som den sista
där "stora" magsäcken är förbikopplad
och tolvfingertarmen påkopplad igen efter en meter 
allt gick bra dom såg inget konstigt
mer än att det finns en "blindgång" 
som jag måste fråga va de betyder och varför den finns där 

 FRUKOST
första mackan jag fick var djupfryst!!
fick en ny utan knot

så hem och sova 
däckade i flera timmar

när jag vaknade hade Lennart varit ut till Tillberga
och Mats Lundqvist och köpt en bok till mej
Mats debut och helt ny

 mellis .... hårt bröd lingon o mjölk

 nu ska det bli mos

 korv i ugn


jag tycker mer om rotfruktsmos än enbart potatis

ett vackert program om lejon fick avsluta kvällen

jag tog en tidig kväll
hade ju en NY bok att läsa

boken om Sigvald Vellratott Tornsvahla
(hur kunde du komma på ett sånt namn Mats?)


FLAGGSKOLAN



gårdagens flaggor 
BÅDA Gotland


TRE nya flaggor
vet du vilka

A
B
C

God natt kära vänner

Inga kommentarer: