mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 18 juni 2019

jag har FYNDAT

dagen började med en tur till apoteket

hämtade ut lite tandkräm
jag är glad åt högkostnadsskyddet
nu var det 49:- i stället för 103:-
sen är ju frågan hur en tandkräm kan kosta 103:-?

nu är det sommartider på Hjärtpungten
öppnar inte förrän kl 9.30
jag kan tycka att sommartid borde dom öppna 8.30 
men de är ju jag de
ja ja i alla händelser så hade Kerstin och jag en trevlig
stund med stickning o virkning och allmänt småprat


Jag har FYNDAT
för vad sägs om detta

fem kr för alla 
1 kr styck
TACK snälla Bibblan
jag kunde ju inte låta bli
och höjdaren är ju
Det susar i säven 

på vägen hem måste jag fota lite blommor
på våran gård



 dagens lunch
mos på rotfrukter igen då
 de är som balsam för magen

 vilar på balkongen 
men va tusan en massa moln *fniss fniss*
än så länge är det skugga på kökssidan
men det blåser en del och känns som det tar i värre

 sen tar jag "baksidan"
för i dag går det inte att sitta i solen
och det BLÅSER oxå en hel del på 
andra sidan huset

sallad med varm färskpotatis

i kväll blev det ingen tur till Wätserqvarn
min kropp ville ingenting

Kvällens stora överraskning
Thyra ska bli storasyster
och jag gammelfarmor
i December
HURRA HURRA
nu håller vi tummarna att allt går bra
barnbarnsbarn nr 6 anländer 

Inga kommentarer: