mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 juni 2019

Hittat ett nytt ställe .... nytt för oss

 Vilken underbar morgon
varmt och skönt
får sitta på köksbalkongen i skuggan
vilken lyx det är att ha två balkonger

 Lennart ska på fotvård

nu mår dessa 48:orna som små prinsar
efter en timme  hos Nisan

kl 13,30 
ja ja de där ser inte kul ut


och sen brakade det lös
jag tog boken och la mej
hade likom inget annat för mej
Kroppen vill inget i dag
den går på sparlåga

så kom då äntligen svaret från doktorn
jag trodde att han INTE skulle operera
då proverna var bra
men nu blir det en op ändå i höst
jag hade knappt läst brevet så ringde dom från sjukhuset
och sa att på torsdag nästa vecka kl 10 blir det gastroskopi

 Lennart hämtade 
7 kg potatis 5kg morötter 7 purjolökar och en massa dill
på Grönsakshallen 
det blir bra till söndagens soppkök
(bilden från nätet)

lite gräddstuvad pytt

 Regnet upphörde och vi tog en lite sväng ut i världen
och hamnade Under Stora Eken






 lägg pengarna i burken 
eller om så kan du betala med swish 

ett obemannat café mitt ut på landet
är kaffet slut får man fixa sej nytt helt enkelt


 låna ett spel

 eller läs en stund i lugn och ro

 ligg i hängmattan 

eller kryp upp i sängen
rena BEPPE sängen (om du mins från TVs
Godnattstund)


 och när man är klar så väntar disken

så kissa och åka hem
Vi fikade inte idag
men vi återkommer 
om det blir som vi tänkt så redan i morgon

så vackert ställe och så helt underbart grönt

 har hittat torskrom på Netto
men nu ska ju Netto läggas ner och bli COOP
hur blir det då?
ska jag köpa upp all torskrom dom har?
bäst före är 2022-01-15

 de var lika gott som jag minns från 70 talet


sa nån att det var Midsommar i morgon?
Jag tar en skumtomte och virkar vidare








2 kommentarer:

Ellinor sa...

Vilket underbart ställe,hoppas att det får vara orörd från elakingar och att folk får en stund i lugn och ro✊️✊️Kram

Berith sa...

Verkar vara ett härligt ställe där i naturen 😊