mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 juni 2019

Vilken Pingstdag Slutade gudomligt

 Pingst är en underlig högtid
undrar hur många som firar den
och vet varför vi hissar flaggan
förr var man ju ledig även på måndagen
och då märktes det lite mer att det var helg
nu blir det mer som en helt vanlig lördag söndag

förresten vad ser du i min stenkonst?
Plockade dessa stenar och den gamla träbiten
på en strand vid Barens hav 
Norra ishavet med andra ord
i nordligaste Norge


 i dag skulle jag inte laga någon mat hemma till soppköket
MEN det var så att jag tagit fram 1 kg köttfärs ur frysen
som måste fixas till innan det blev grismat
så jag stekte upp det tillsammans med lite lök o kryddor
nu kan det bli lite av varje under veckan här hemma

 men nere på köket fick jag i alla fall laga lite mat
jag bara äskar det
kokade 3kg pasta och blandade i en massa god korv
som vi fick från en fest i går
där dom grillat i massor
(inte så avancerad matlagning men ändå)

 vit sås

 röd sås

 kronärtskockor 
(men då himla goda)

 sallad av nått slag
allt rester från festen

 Margareta hade kokat en soppa



 och kolla här
gräddtårta dagen till ära
en gåva från Västerås Officersmäss

 jag åt dock ingen tårtbit
men jag smakade på jordgubbarna 
och dom var så himla söta och goda
just som jordgubbar skall vara

 i dag var våra gäster trötta o slitna
många sov en stund på maten

vem jobbar och när??
inte de mest avancerade system men de funkar

även om själen är full med kärlek efter en dag på soppköket
är min kropp helt slut
jag fattar inte de är inte kul för fem öre
när jag kom hem däckade jag och somnade
innan huvudet var på kudden
Lennart kom och väckte mej och frågade
OM jag ville följa med ut till Mässen
det skulle vara musik där 
och jag hade ju bestämt för länge sen
att jag vill höra just detta
så jag fick masa mej upp

 med stor möda tog jag mej hit
och jag kan ju säga att jag ångrar mej inte
Sirocco heter bandet som spelade i kväll

här kommer 
Världens Bästa Carlsson
(Karlsson på taket kan slänga sej i väggen)








Tack än en gång Björn för allt du gör
i musikväg o matväg o för vårat kära soppkök

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Dina stenar är en ängel❤️Åhhh,dessa rackarns kroppar🙈🙈🙈

Dennis sa...

En ängel! =)