mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 20 juni 2021

dagens livselixir och feelgod på hög nivå


vinbärs är godast
apelsin funkar  
VÄTSKEERSTÄTTNING
är ett måste dessa dagar


en tidig sväng till City Gross


skulle intet handla så mycket 
men sillen var ju slut


ja ja så här blev det


den här goda kycklingen t.ex
ett paket för 20:- räckte till oss båda
och blev över
(älskar röda lappar)


OJ OJ OJ
när vi kom hem såg blommorna ut så här
hoppas dom klarar sej
att det räcker med nån liter vatten



det är härligt med balkonger som ligger i skugga
dessa dagar
olidligt varmt i solen
så den aktar vi oss för


ja titta någon timme senare ser dom ju nästa 
bra ut igen


när vi kom hem från city gross och jag plockade in i kylen
hittade jag en tillbringare med råkräm
fick bli grunden i pannkakan
kunde ju inte slänga liksom

 
bild o text från VLT
En klass 1-varning har utfärdats för Västmanlands,
Dalarna, Värmlands o Örebro län
samt delar av VästraGötland
Åskvädret väntas fortsätta under kvällen
och kan enligt varning medföra stora störningar
i el- och telefontrafiken.
Klass 1-varningan innehåller en prognos
för kartig åska under kvällen-
Lokalt kan även stora regnmängder
komma i samband med åskskurarna.
Det kommer även att förekomma hårda byvindar

Vi fick dock inget regn
MEN FY TUSAN VAD DE ÅSKADE


Jag ser sällan film
och då menar jag sällan
kanske två om året
Men den här har jag velat se sen den kom
och nu gick den på TV i kväll
blir att parkera i fåtöljen
OJ så bra den var
en riktig kärleksfilm 
feelgod på hög nivå


är det film så ska man väll ha 
popcorn ⁉


Hedda var ju måttligt road av filmen



inga fåglar eller fiskar på rutan
då kan man ju sova i stället
God Natt




oj oj jag GLÖMDE
dagens stora händelse
fågelungarna är märkta och könsbestämda
två honor och en hanne 




när åskan var över och solen gick ner...
22.54 närmare bestämt 









 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såg den filmen för ett tag sedan,en fantastisk film,bra skådespelare och gripande.Det var hett igår,idag är det en fuktig klibbig värme,riktigt obehagligt🥵Vätskeersättning och mycket lugnt tempo.Hunden flämtar....🤗