mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 29 juni 2021

Sen... en annan gång


tidig morgonpromenad
tänk så goda dom är dom små rackarna
och  att vi har planterade på våran gård


Martin "Valpen" klipper gräs idag
han är en klippa på vår gård







i dag gick vi en liggande åtta...


potatisbullar blev det till lunchen


så var det dax för akupunktur 


sex nålar i ryggen i 20 min


och ringklockan till hans om jag behöver hjälp
kan säga att i dag fick jag ont efter akupunkturen
ska du inte bli bättre
MEN
ont ska med ont fördrivas


När vi gick till sjukgymnasten sa jag till Lennart
"Hade jag inte ont i ryggen skulle jag fixa till i blomkrukan
utanför vår dörr...buxbomen ser för bedrövlig ut
och blommorna runt är vissna"
När vi kom hem var det nyplanterat i krukan
Så har vi det ... trevligt är det


två timmars vila blev det
hade nog kunnat vila 
resten av dagen


när jag kom upp hade 
Hedda fått post


små trevliga möss
omöjliga att motstå


kan säga att dom är inte så trevliga
på natten när hon lägger dom
hårt tuggade och blöta i mitt ansikte
men men Hedda är katt 
och vi har inte riktigt
samma uppfattning 
i saken

(men hon får inte ha alla möss på en gång
lägger undan så vi har på lager)


trött blir man av att jaga möss


pling på dörren
och JAG får blommor
mina fina vänner sen 15 år tillbaka
(viktop)
Ellinor, Bitte o Veronica
hade sänt mej 
krya hälsningar
det är kärlek o vänskap


Lennart fixar en sallad på lite skinka, korv 
som måste ätas upp


Hedda; att matte har ont i ryggen har sina fördelar
Hon ligger i sängen och det är bara att hoppa dit
så blir det gos....hela tiden


skulle haft Stella här nån dag i veckan
och vi skulle sytt en kjol till henne
MEN det blir ju oxå INSTÄLLT
allt roligt försvinner när man har 
ont i ryggen...
ja ja tygbiten ligger kvar
och symaskinen står där den står
Får bli SEN



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fy så trist men glad att du blev glad av blommorna,du är såå värd dem min vän🤗