mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 juni 2021

HURRA för Sofia


en snabb tur ut till
citygross
och nu fick man åter sitta 4 vid bordet
när man fikade
trevligt
fast vi var ju bara två förstås
fniss fniss


kollad lite röda skyltar
handla nu ät fort
så var det även på denna blodpudding
när vi kom hem blev det lunchen
MEN DEN VAR JU SKUREN
har jag aldrig sett förut
praktiskt värre


ja de är INTE min grej
men nyttigt är det vist
och Lennart älskar det
så jag offrar mej


mat även hos våra falkar


och så kom REGNET o ÅSKAN


jag var på väg till 
bibblan, apoteket och postombudet

men de får allt vänta


det var ett väder Hedda inte var vän med


så var det över för den här gången
världen blev lite renare 


när Lennart frostade av frysen "hittade" han ett paket
med grytbitar av gris


får väll bli nått
hade i champinjoner också


en rabarberkaka är ju aldrig fel


grytan blev god
smakade av med lite messmör o chili


husse reser sej för att hämta kaffe
Hedda är snabbare än blixten och lägga sej på hans plats


rabarberkaka med råkräm
gotta värre


kvart över 21 och solen står högt på himlen
om än skymd av moln


då har jag kommit till mönstret
tre trådar att hålla kol på
så himla kul


Ja ha .... nu ligger Hedda PÅ stickningen
hon gör så att garnet o stickningen räcker länge


22.20 vackert så det förslår 


HURRA HURRA 
i dag blev Sofia klar sjuksköterska
bra kämpat
Du behövs 
JÄTTEKRAMEN


och vi fixar och trixar inför 
familjedagen den 4 juli 
ska bli så kul
att träffa alla



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tror att Lennart får fixa sig en annan stol😂Blir blodpudding till lunch här,ingen favorit men det får gå ner😎