mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 juni 2021

med flaggan i topp



Att ha katt är helt underbart
hon ger så mycket kärlek
så det är nästan omöjligt


men hon är en Burma
och det säger allt


ett marmorerat hav
eller pollen i Mälaren


den gula fetknoppen har inte slagit ut än
men i morgon är den nog "klar"


vilken tur att dom sågade ner detta träd
helt "tomt" inuti


vid Löga strand badade folk
i pollensörjan
inte kul tycker jag




vet inte om det finns vare sej ägg eller ugnar


hon visade inte
men hannen fixade med bobygget
kom med fint byggmaterial


Det syns inte på fotot men en av ungarna
är flera nr mindre än dom andra
undrar om den är "stulen" 


hittade den här underbara blomman


tror det är en Betlehemsstjärna 


det är en vacker promenadväg längs Mälarens strand


så förståndigt även om jag hade vela ha en fika 
när vi kom tillbaka


vi gick från Elbakajen till Tamska gymnasiet
och vände


RÖD kastanj är så himla vacker


i rondellen vid "skatteskrapan"


det är smart när man gör mat som räcker länge
Tonfisksalladen från i går 
blir perfekt lunch i dag oxå


Hedda o Husse 
delar... husse får ta grönsakerna han


En tur till Hallstahammar
och hämta vinsten
och HURRA det kom en liten skur
som tvättade naturen från pollen


det var en fin vinns som jag fick
den ska jag dela med Niklas 
Hallonen o blåbären hade blivit lite "mögliga"
då vinsten stått och vänta på mej sen i tisdags
jag hade ju HELT MISSAT att jag vunnit

Tack Susan Kuusela för att du 
gjorde mej uppmärksam på vinsten


på vägen hem  skulle vi köpa en bakelse och fira
nationaldagen
kom 5 min innan stängning
och då var det rea på bröd
21 bullar och 7 vinerbröd = 100kr
kunde ju inte motstå


Lennart köpte en liten moussegrej med flagga i alla fall


och så åt vi upp dom bär som inte var angripna
hallon är ju så himla gott
MYCKET godare än jordgubbar
om du frågar mej


plattkatt


tro det eller ej
Lennart fick för sej att frosta av frysen
ja ja nu är det gjort


en Jansson till kvällen



Kvällen avslutades med Nationaldagsfirande 
från skansen

klicka och lyssna
Flamma stolt










1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är grymt mycket pollen just nu och jag skulle aldrig bada i sörjan,ofräscht faktiskt.Tur att vi får göra egna val👍Pussa på gokissen🤗