mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 juni 2021

MISSAD vinst ....


Matte har köpt ett bo till mej
men hon säger att hon köpt nya skor
människor är konstiga ibland


då ska skorna invigas
vi börjar vid kanotklubben
vid Björnöbron 


undrar om jag är lite allergisk 
näsan rinner 


älskar när jag kan gå i "naturen"


många kottar är det....



efter 1½ km vid Fågelvik
 lite ont och lite trött
nu ska vi gå tillbaka också
Men de fixar jag 


kan vara en buskstjänblomma
men jag är inte säker




"den gamle och havet"




jisses vilka höga maskrosor 


ett märkligt spindelnät
som en strut
syns lite dåligt på fotot
men som sagt en strut


mycket fin promenadstråk
"mitt i stan"
5 minuter från centrum


ja men liten lunch som den ska vara en sån här dag


efter några timmars skönhetssömn


ja Hedda var inte riktigt
 på samma linje som mej


hon låg kvar en stund till


ja måste visa mina rosor som nu är 16 dagar



då var det dax för lite uteträning


men Hedda vill inte 
inte ens på filten


hon la sej i fikakorgen
på min virkning


jag bytte ut virkningen mot filten


och då blev det bra


ja ja hon får väll vara i fikakorgen då
blir allt en tur i morgon oxå 


kvällens middag 
tonfisksallad för människorna


och bara tonfisk för katten


på kvällen fick jag veta att jag vunnit en tävling
i onsdags... nu har jag skrivit till
Matpiraten och undrar 
om min vinst finns kvar 
eller om det är kört









 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Katter och kartonger är väldigt älskvärt❤️