mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 juni 2021

det blev inte av....

 


Morgon i fågelboet
både hannen o honan hemma
kläckningen väntas ske i slutet av den här veckan
spännande värre


tid på Ortopeden
han inte börja virka innan jag skulle
byta väntrum


sköterskan tog blodtrycket
som var lite högt 
aj då

skrev till 1177 och citypraktiken om att ta ett 
blodtryck nästa vecka och jag fick komma den
8 juni hoppas det är lägre då
jag brukar väll inte ha högt blodtryck
snarare lågt ⁉


 fick snart komma in till läkaren
som konstaterade att du ska
INTE SKULLE GÅ SÅ HÄR
och ha ont 
För det måste du ha när det ser ut som det gör
på röntgenplåtarna och vid undersökningen.
Jag som nästan tänkte att jag gnällde i onödan
Blev uppsatt på väntelista för operation
och på listan för av/om-bokningar 
så jag kunde komma med kort varsel

Jag har skrivit på 1177 till operation och frågat 
om kötiden
men inte fått svar än ... få se om någon dag

skönt ändå att det är i rullning så att säga


Lunch på La Petite 
som öppnar för säsongen i dag


Annika o Björn


en härlig fisk o skaldjurssoppa


och en kall öl


bästa Ninni i full fart i uteköket


och en kaffe och kaka på det
Annikas små katalaner är ju helt underbara




hem och vila


ringde till Aktiv ortopedi
har ju en tid där 23 juni 
men skulle gärna komma lite tidigare
och i dag fanns det en tid den 11 juni 
betydligt bättre


ja men lite gröna ärter i blöt


och så var tanken att jag skulle baka limpa
men Lennart är inte hemma och mitt bröstben/revben
vill inte lyfta köksassistenten
så det blev inget brödbak i dag
Lennart får fixa maskinen i morgon i stället
blir bra de oxå

 

sylta i solen är inte så illa


har börjat på tröjan
ritat mönster få se hur det blir
ser ju rätt bra ut så här långt


dessa rosor som jag fick på bröllopsdagen
20 maj... fantastiska fina än
 









1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller tummarna för snabb tid och ny höft✊️Ni har ju acceptabla väntetider I Västerås,här får man nog vänta några år.Kram till dig🤗