mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 28 juni 2021

solen skiner i alla fall


i dag är själen mörk
Vi kan inte ha vårt "familjefika" på mässen
och vi kan inte åka till Stugan som det var tänkt
jag och ryggen sätter stopp för det hela
känner mej som en stor svikare
Som jag längtat till familjeträffen
att få träffa alla
Vi hade planerat en överraskning
vi skulle förnya våra vigsellöften
under vinrankorna i orangeriet på Mässen
AKE skulle vara vigselförrättare
Björn o Agneta skulle sjunga
Jag är så ledsen att det inte kan bli av
HJÄTAT GÅR SÖNDER
av besvikelse 
För att inte tala om att vi  inte kan åka
till Yttervik som vi hade tänkt


även om jag mår dåligt så skiner solen
alltid något


i år är det ett riktigt kottår 
tror jag bestämt


någons slags pinje 
inbillar jag mej


de här är i alla fall en ros


och den här en pion


och några smulgubbar
allt på vår gård


vi har flera ornäsbjörkar oxå

dagens promenad blev 600m


det är ju söndag och jag hade lovat 
baka till soppköket
som det nu är, när jag ligger mest på soffan
blev det att handla 
så nu har dessa tårtor stått framme
ett tag och tinat
så ska Lennart åka ner till 
citykyrkan med dom
hoppas det blir gott till kaffet


Hedda på fågelspan


nej då hon sover inte
hon ligger i spanläge


hade några jordgubbar kvar
de är rätt gott
MEN jag vidhåller att
hallon är godare


säga vad man vill om burkskinka
gott är det


Hedda vill att jag ska ta en tur
❤❤❤❤❤❤
när jag börjar försöka ta mej upp ur 
sägen eller soffan
hoppar hon upp på CarlOskar för att få sej en tur

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lider såå mycket med dig och hoppas på magi✊️❤️INTE trevligt när kroppen sviker 😢Kram